Headerbild

Arrangemang

Tävlingar som föreningen arrangerar

Vansbro AIK Skidklubb arrangerar ett antal tävlingar under säsongen.

• Terränglöpningar               (5 onsdagkvällar under september/oktober)
  • Skidserie på skidor            (8 onsdagkvällar januari-mars )
  • Västerdalsstafetten            (stafett i klassiskt stil för ungdom & juniorer)
  • O2-sprinten                       (sprint för juniorer och seniorer)
  • Vårpoffen                          (individuell tävling med gemensam start, klassiskt
                                            stil för ungdom, junior & senior)

Under fem onsdagar, med start i september, genomförs tävlingar i terränglöpning vid skidstugan. Serietävlingar på skidor (skiderie) arrangeras, med start i januari 2013, tillsammans med Dala-Järna, Nås, Äppelbo och Hulån. Skidserie, som inte kan genomföras på utsatt datum (pga kyla eller snöbrist), körs sist på säsongen.

I  januari 2015 genomförs Västerdalsstafetten för åldrarna 9-19 år, och i mars går först O2-Sprinten vid Röbergsfjället och dagen efter Vårpoffen av stapeln i Örskogen.

Utförligare information om tävlingarna anslås på Skidstugans anslagstavla och publiceras här på hemsidan, när tävlingsdatum närmar sig.

Full fart under Västerdalsstafetten.